غلامرضا بيرانوند ارشد مديريت دولتي
شماره داخلي 252
سابقه 26 سال
معرفي گروه تحول ،سيستمها و روش ها
منظور از تحول اداري تقويت توانمنديهاي نظام اداري در جهت ايفاي كارآمد وظايف و نقشهاي سازماني و به عبارتي انطباق نقشها، توانمنديها و قابليتهاي نظام اداري است كه براي توسعه ضروري ميباشد. در مجموع تحول اداري فرآيندهايي همچون مشاركت عمومي كاركنان، اصلاح ساختارهاي اداري، وظايف، اختيارات، توانمندسازي كاركنان و مديران، پاسخگويي در مقابل شهروندان، نظارت بر نظام اداري و توسعه شيوههاي اطلاعاتي و ... را دنبال ميكند.
گروه تحول اداري و سيستم ها و روش ها به عنوان يك واحد مستقل در مجموعه مديريت توسعه سازمان و تحول اداري در سال 1396 و با ابلاغ چارت سازماني جديد و به منظور رفع مشكلات اساسي نظام اداري دانشگاه در حوزههاي سازماندهي، مديريت، منابع انساني، فنآوري و فرايندهاي انجام كار و قوانين و مقررات، ايجاد گرديد.
ماموريت ها و شرح وظايف
1- استقرار نظام جامع مديريت فرايندها در دانشگاه
· شناسايي، مستندسازي، مدل سازي، اولويت بندي و بهبود فرآيندهاي دانشگاه
· ارائه اصول و مباني و مفاهيم بهبود فرآيندها
· نظارت بر بازنگري، احصاء و اصلاح فرآيندها
· مطالعه و بررسي روشهاي جاري انجام كار در سيستم اداري به منظور حذف، ايجاد يا اصلاح روش ها ، در راستاي تحقق اهداف دانشگاه
· برنامه ريزي آموزشي دوره هاي مورد نياز واحدها در جهت بازنگري و اصلاح فرآيندها
· ارائه پيشنهادات در زمينه بهبود سيستمها
2- برنامه استراتژيك معاونت توسعه مديريت و منابع
· مشاركت در تدوين برنامه استراتژيك معاونت توسعه مديريت و منابع
· تهيه گزارشات دوره اي مربوط به اجرا و پايش برنامه استراتژيك معاونت
3- برنامه عملياتي اختصاصي معاونت توسعه مديريت و منابع
· تدوين برنامه عملياتي اختصاصي سالانه معاونت توسعه مديريت و منابع در راستاي اهداف كلي و كمي و اولويت هاي حوزه سلامت
· پايش مستمر سامانه مديريت عملكرد و ارزيابي انطباق برنامه عملياتي اختصاصي معاونت توسعه مديريت و منابع
· تهيه گزارشات دوره اي مربوط به اجرا و پايش برنامه عملياتي اختصاصي
4- برنامه عملياتي مشترك معاونت توسعه مديريت و منابع
· ارائه نظرات كارشناسي در راستاي تدوين برنامه عملياتي مشترك
· پيگيري اجراي فعاليت هاي حوزه معاونت توسعه مديريت و منابع
· بررسي مستندات ارائه شده از مديريت هاي تابعه معاونت توسعه جهت ثبت در سامانه پايش HOP
· ثبت پيشرفت و بارگذاري مستندات مربوط به اجراي فعاليت ها در سامانه HOP
· تهيه گزارشات دوره اي مربوط به اجرا و پايش برنامه عم
· لياتي مشترك
5- كاهش تصدي گري و برون سپاري خدمات بهداشتي، درماني و امور پشتيباني به بخش غير دولتي
· اصلاح فرآيند ها با اولويت فرآيندهايي كه منجر به ارائه خدمات الكترونيكي به مردم ميشوند در چارچوب اسناد بالا دستي.
· پيگيري و نظارت بر فرهنگ سازي، توانمند سازي و ترغيب مردم در استفاده از خدمات الكترونيكي از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي( سمعي، بصري و مكتوب )، اطلاع رساني از طريق پيامك و بهره گيري از پيام هاي محيطي در حوزه سلامت.
· بررسي اوليه پروپوزال هاي برون سپاري دريافت شده از واحد ها
· تشكيل جلسات مستمر كارگروه كاهش تصدي دانشگاه
· محاسبه هزينه تمام شده ارائه خدمات و محاسبه حجم فعاليت هاي قابل واگذاري
· ايجاد و بروز رساني بانك اطلاعات جامع واحدهاي تابعه
· جمع آوري و بروزرساني وضعيت كليه قرارداد هاي واگذاري
· توسعه تعداد خدمات قابل ارائه در واحدهاي خدمات الكترونيكي از جمله دفاتر پيشخوان و ثبت اطلاعات واگذاري ها در سامانه يكپارچه نظام سلامت ايران (سيناسا)
· پيگيري تاسيس دفاتر جامع خدمات سلامت
· مديريت و پيگيري به منظور ارائه فرم هاي مورد نياز براي انجام خدمات در بستر الكترونيكي.
· تهيه و تدوين گزارش تصميم
6- برنامه ارزيابي عملكرد دانشگاه
· پيگيري و مشاركت در استقرار نظام ارزيابي عملكرد دانشگاه و همكاري در تدوين دقيق شاخص هاي عمومي و اختصاصي نظام ارزيابي عملكرد.
· پيگيري و مشاركت در تشكيل كميتههاي تخصصي جهت پيگيري و اجراي دستورالعملهاي ارزيابي عملكرد دانشگاه (فرايند جشنواره شهيد رجايي).
· جمعآوري و ارائه مستندات و پاسخگويي به سازمان مديريت و برنامهريزي استان با همكاري كميتههاي تخصصي (فرايند جشنواره شهيد رجايي).
· همكاري در تدوين شاخصهاي دقيق نظام ارزيابي با همكاري و مشاركت ذينفعان و كميتههاي تخصصي تحول اداري.
· پيگيري بر ارائه گزارش عملكرد دانشگاه در مقاطع شش ماهه.
· ارايه و ارسال گزارشات ارزيابي عملكرد سالانه به واحدها و تلاش در راستاي بهبود و رفع نقاط ضعف، بمنظور كسب حداكثر نتيجه مطلوب
· تشكيل جلسات سه ماهه كارگروه توسعه مديريت
· برگزاري جلسات سالانه آسيب شناسي ارزيابي عملكرد دانشگاه