سه شنبه،29 اسفند 1402 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • معرفي مسئول و شرح وظايف

       غلامرضا بيرانوند  ارشد مديريت دولتي

      شماره داخلي 252

      سابقه 26 سال

       

       

      معرفي گروه تحول ،سيستمها و روش ها

       

      منظور از تحول اداري تقويت توانمندي‌هاي نظام اداري در جهت ايفاي كارآمد وظايف و نقشهاي سازماني و به عبارتي انطباق نقش‌ها، توانمندي‌ها و قابليت‌هاي نظام اداري است كه براي توسعه ضروري مي‌باشد. در مجموع تحول اداري فرآيندهايي همچون مشاركت عمومي كاركنان، اصلاح ساختارهاي اداري، وظايف، اختيارات، توانمندسازي كاركنان و مديران، پاسخگويي در مقابل شهروندان، نظارت بر نظام اداري و توسعه شيوه‌هاي اطلاعاتي و ... را دنبال مي‌كند.
       

      گروه تحول اداري و سيستم ها و روش ها به عنوان يك واحد مستقل در مجموعه مديريت توسعه سازمان و تحول اداري در سال 1396  و با ابلاغ چارت سازماني جديد و به منظور رفع مشكلات اساسي نظام اداري دانشگاه در حوزه‌هاي سازماندهي، مديريت، منابع انساني، فن‌آوري و فرايندهاي انجام كار و قوانين و مقررات، ايجاد گرديد.
       

       

       

      ماموريت ها و شرح وظايف
       

       

      1- استقرار نظام جامع مديريت فرايندها در دانشگاه
      ·         شناسايي، مستندسازي، مدل سازي، اولويت بندي و بهبود فرآيندهاي دانشگاه
      ·         ارائه اصول و مباني و مفاهيم بهبود فرآيندها
      ·         نظارت بر بازنگري، احصاء و اصلاح فرآيندها
      ·         مطالعه و بررسي روشهاي جاري انجام كار در سيستم اداري به منظور حذف، ايجاد يا اصلاح روش ها ، در راستاي تحقق اهداف دانشگاه
      ·         برنامه ريزي آموزشي دوره هاي مورد نياز واحدها در جهت بازنگري و اصلاح فرآيندها
      ·         ارائه پيشنهادات در زمينه بهبود سيستمها
       
      2- برنامه استراتژيك معاونت توسعه مديريت و منابع
      ·         مشاركت در تدوين برنامه استراتژيك معاونت توسعه مديريت و منابع
      ·         تهيه گزارشات دوره اي مربوط به اجرا و پايش برنامه استراتژيك معاونت
      3- برنامه عملياتي اختصاصي معاونت توسعه مديريت و منابع
      ·      تدوين برنامه عملياتي اختصاصي سالانه معاونت توسعه مديريت و منابع در راستاي اهداف كلي و كمي و اولويت هاي حوزه سلامت
      ·      پايش مستمر سامانه مديريت عملكرد و ارزيابي انطباق برنامه عملياتي اختصاصي معاونت توسعه مديريت و منابع
      ·      تهيه گزارشات دوره اي مربوط به اجرا و پايش برنامه عملياتي اختصاصي
       
      4- برنامه عملياتي مشترك معاونت توسعه مديريت و منابع
      ·      ارائه نظرات كارشناسي در راستاي تدوين برنامه عملياتي مشترك
      ·         پيگيري اجراي فعاليت هاي حوزه معاونت توسعه مديريت و منابع
      ·         بررسي مستندات ارائه شده از مديريت هاي تابعه معاونت توسعه جهت ثبت در سامانه پايش HOP
      ·         ثبت پيشرفت و بارگذاري مستندات مربوط به اجراي فعاليت ها در سامانه HOP
      ·         تهيه گزارشات دوره اي مربوط به اجرا و پايش برنامه عم
      ·         لياتي مشترك
       
      5- كاهش تصدي گري و برون سپاري خدمات بهداشتي، درماني و امور پشتيباني به بخش غير دولتي
      ·         اصلاح فرآيند ها با اولويت فرآيندهايي كه منجر به ارائه خدمات الكترونيكي به مردم ميشوند در چارچوب اسناد بالا دستي.
      ·         پيگيري و نظارت بر فرهنگ سازي، توانمند سازي و ترغيب مردم در استفاده از خدمات الكترونيكي از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي( سمعي، بصري و مكتوب )، اطلاع رساني از طريق پيامك و بهره گيري از پيام هاي محيطي در حوزه سلامت.
      ·         بررسي اوليه پروپوزال هاي برون سپاري دريافت شده از واحد ها
      ·         تشكيل جلسات مستمر كارگروه كاهش تصدي دانشگاه
      ·         محاسبه هزينه تمام شده ارائه خدمات و محاسبه حجم فعاليت هاي قابل واگذاري
      ·         ايجاد و بروز رساني بانك اطلاعات جامع واحدهاي تابعه
      ·         جمع آوري و بروزرساني وضعيت كليه قرارداد هاي واگذاري
      ·         توسعه تعداد خدمات قابل ارائه در واحدهاي خدمات الكترونيكي از جمله دفاتر پيشخوان و ثبت اطلاعات واگذاري ها در سامانه يكپارچه نظام سلامت ايران (سيناسا)
      ·         پيگيري تاسيس دفاتر جامع خدمات سلامت
      ·         مديريت و پيگيري به منظور ارائه فرم هاي مورد نياز براي انجام خدمات در بستر الكترونيكي.
      ·         تهيه و تدوين گزارش تصميم
       
      6- برنامه ارزيابي عملكرد دانشگاه
      ·         پيگيري و مشاركت در استقرار نظام ارزيابي عملكرد دانشگاه و همكاري در تدوين دقيق شاخص هاي  عمومي و اختصاصي نظام ارزيابي عملكرد.
      ·         پيگيري و مشاركت در تشكيل كميته‌هاي تخصصي جهت پيگيري و اجراي دستورالعمل‌هاي ارزيابي عملكرد دانشگاه (فرايند جشنواره شهيد رجايي).
      ·         جمع‌آوري و ارائه مستندات و پاسخگويي به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان با همكاري كميته‌هاي تخصصي (فرايند جشنواره شهيد رجايي).
       

      ·         همكاري در تدوين شاخص‌هاي دقيق نظام ارزيابي با همكاري و مشاركت ذينفعان و كميته‌هاي تخصصي تحول اداري.

       

      ·         پيگيري بر ارائه گزارش عملكرد دانشگاه در مقاطع شش ماهه.
      ·         ارايه و ارسال گزارشات ارزيابي عملكرد سالانه به واحدها و تلاش در راستاي بهبود و رفع نقاط ضعف، بمنظور كسب حداكثر نتيجه مطلوب
      ·         تشكيل جلسات سه ماهه كارگروه توسعه مديريت
      ·         برگزاري جلسات سالانه آسيب شناسي ارزيابي عملكرد دانشگاه
       
       





دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543248 آخرین به روزرسانی: 29 اسفند 1402

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.7265610694885 seconds.
memoryUsage : 6031Kb