شنبه،11 فروردين 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • گزارش عملكرد

       

       عملكرد دبيرخانه ارتقاء بهره وري دانشگاه

       

       

      معرفي : رشد اقتصادي كشورهاي عضوسازمان بهره وري آسيايي (APO) بين سالهاي 2000 تا2015 حدود 4 واحد درصد ورشد بهره وري كل عوامل توليد(TFP) 7/1 واحد درصد بوده است.به عبارت ديگر سهم بهره وري از رشد اقتصادي كشورهاي آسيايي 42 درصد بوده است .حال آنكه در ايران در دوره زماني مشابه اين سهم تنها در حدود 7درصد بوده است .كه نشان دهنده ي عدم استفاده از ظرفيت منابع موجود به منظور دستيابي به رشد اقتصادي در كشور است.

       

       

      هدف اجراي چرخه مديريت بهره وري ،دستيابي به سهم بهره وري دررشد اقتصاد عنوان شده است.انتظار مي رود دستگاه هاي اجرايي با اجراي اين چرخه ،اهداف بهره وري بخش هاي اقتصادي در قانون برنامه ششم توسعه را محقق نمايند .ضمنا" براي دستيابي به اهداف كمي بهره وري در برنامه ششم ،لازم است دستگاههاي اجرايي مجموعه اي از برنامه هاي اجرايي وفعاليتهاي نظام مند،طراحي واجراء نمايندكه مستقيم يا غير مستقيم منجر به ارتقاي بهره وري بخش هاي اقتصادي بشود .

       

       

       

      عملكرد :

       

        1-     تشكيل كميته بهره وري دانشگاه وصدور ابلاغ جهت اعضاء

       

        2-     ايجاد دبيرخانه كميته بهره وري دانشگاه در مديريت توسعه سازمان وتحول اداري

       

        3-     تشكيل تيمهاي بهره وري در سطح بيمارستانها وصدور ابلاغ جهت آنها

       

        4-     برگزاري جلسات كميته بهره وري دانشگاه وتعيين سياستها وخط مشي دانشگاه در حوزه ارتقاء بهره وري ونظارت بر روند اجراي برنامه هاي بهره وري دانشگاه

       

        5-     تدوين برنامه هاي بهره وري براي سالهاي 1399، 1400 و 1401

       

        6-      تعيين هفت برنامه اولويت دار در حوزه ارتقاء بهره وري براي سال 1401

       

        7-     انتخاب 2برنامه از مجموع برنامه هاي اولويت دار توسط سازمان ملي بهره وري و سازمان برنامه وبودجه كشور براي سال 1401

       

        8-     برنامه ريزي ،اجراء و ارائه گزارشهاي ادواري در خصوص برنامه هاي در دست اجراء

       

       

       
       

       

       
       

       

       
       

       

       عملكرد مديريت دانش

       

      تشكيل كارگروه اجرايي مديريت دانش و صدور ابلاغ براي اعضاي كارگروه؛

       

       
      تدوين درخت دانش و فيلدهاي دانشي؛

       

       
      تعيين رابطين واحدهاي تابعه و صدور ابلاغ براي آنها؛

       

       
      تعيين حداقل دو ارزياب براي هر فيلد دانشي و صدور ابلاغ براي آنها؛

       

       
      برگزاري جلسات كارگروه اجرايي مديريت دانش؛

       

       
      پيگيري و اجراي مصوبات كارگروه در سطح دانشگاه؛

       

       
      برگزاري دوره هاي آموزشي(تكنيكهاي دانش نگاري ،شيوه هاي استخراج دانش و سازمان يادگيرنده( مرتبط با مديريت دانش براي رابطين و ارزيابان دانش با همكاري واحد آموزش دانشگاه؛

       

       
      تهيه فايل راهنماي آموزشي ثبت نام و ثبت تجربه براي دانشكاران؛

       

       
      تهيه فايل راهنماي آموزشي براي ارزيابي تجربه براي ارزيابان دانش؛

       

       
      انجام مكاتبات اداري(فراخوان) براي ثبت نام همكاران كه منجر به ثبت نام بيش از 10214 نفر معادل 72 درصد كاركنان دانشگاه در سامانه مديريت دانش تا پايان سال 1401 شده است؛

       

       

      نظارت و پايش مستمر دانش هاي ثبت شده از لحاظ به روز بودن، كاربردي بودن، ايجاد ارزش افزوده و هم راستايي با اهداف دانشگاه و ارايه دانش واجد شرايط به ارزيابان (ارزيابي شكلي)؛

       

       

      ارايه و انتشار گزارش از روند عملكرد و پيشرفت كار در حوزه مديريت دانش؛

       

       

      به روزرساني مدل، راهبردها، برنامه ها و فرآيندهاي مديريت دانش؛

       

       

      پيگيري و برنامه ريزي جهت افزايش تعداد دانشكاران(همكاران ثبت نام شده در سامانه مديريت دانش) ؛

       

       

      پيگيري و برنامه ريزي جهت افزايش تعداد دانشهاي سازماني مستند شده؛

       

       

      به روزرساني اخبار و اطلاعات پايگاه مديريت دانش؛

       

       

      تهيه و ارائه گزارش هاي آماري عملكرد سيستم؛

       

       

      پايش مستمر اجراي مديريت دانش در دانشگاه براي سنجش بلوغ مديريت دانش؛

       

       

      عضويت بيش از 4293 دانشكار در سال 1400 در سامانه مديريت دانش

       

       عضويت 10214 دانشكار تا پايان سال 1401 در سامانه مديريت دانش
       

      ثبت 148 دانش در سامانه مديريت دانش تا پايان سال 1400
      ثبت بيش از 376 دانش در سامانه مديريت دانش تا پايان سال 1401 

       

       

      برگزاري اولين جشنواره مديريت دانش در دانشگاه و تقدير از 6 دانشكار برتر در سال 1400
      برگزاري دومين جشنواره مديريت دانش در دانشگاه و تقدير از 10 دانشكار برتر در سال 1401

       

       

      برگزاري جشنواره نظام پيشنهادات با محور بيماري كوويد 19 و تقدير از پيشنهادات برگزيده
       
      كسب رتبه سوم در بين دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در سنجش بلوغ دانش

       

       

       
       

       

       
       

       

       

      گزارش عملكرد سال 1400 كارشناسان احصاء و اصلاح فرآيند ها

       

       

       

      اقدامات انجام پذيرفته در زمينه احصاء و اصلاح فرآيند هاي دانشگاه در سال 1400 بر اساس مفاد دستور العمل اصلاح فرآيند ها و روشهاي انجام كار و ساير موافقتنامه هاي واصله از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

       

      -         امتياز دهي و اولويت بندي كليه فرآيند هاي معاونت توسعه، معاونت فرهنگي، دانشجويي و معاونت غذا و دارو با توجه به دو مقوله اهميت و پيچيدگي و تصوير خدمت

       

      -          اصلاح و بروزرساني و بازطراحي تعداد 13 فرآيند از مجموعه فرآيند هاي اولويت دار معاونت توسعه ، با نظر خبرگان و كارشناسان مرتبط با فرآيند ها و بر اساس آخرين روشهاي انجام فعاليت،

       

      -         انتخاب تعداد 6 فرآيند از اولويت دارترين فرآيند هاي دو معاونت فرهنگي، دانشجويي و معاونت غذا و دارو  و اعلام به مركز مديريت تحول وزارت بعنوان برنامه هاي اصلاح فرايند در سال 1400

       

      -         شروع فاز اجرايي مراحل اصلاح و بهبود روش انجام كار تعداد 6 فرآيند از فرآيند هاي اولويت دار حوزه معاونت غذا و دارو و حوزه معاونت فرهنگي دانشجويي بر اساس اولويت بندي هايي كه قبلا به مركز مديريت تحول وزارت اعلام گرديده است.

       

      -         تشكيل جلسات طوفان فكري با حضور خبرگان فرآيند هاي معاونت غذا و دارو و كارشناسان ستادي در محل معاونت توسعه

       

      -         تشكيل جلسات طوفان فكري با حضور خبرگان فرآيند هاي معاونت غذا و دارو و كارشناسان ستادي در محل معاونت مذكور

       

      -         بررسي و واكاوي فرآيند هاي منتخب و مشخص نمودن مسائل و مشكلات اصلي پيش روي هر فرآيند در مرحله اجرا با نظر خبرگان و كارشناسان مرتبط با فرآيند و ارائه راهكارهايي براي برطرف نمودن مشكلات با استفاده از روش رسم نمودار استخوان ماهي

       

       
       

       

       
       

       

       

      گزارش عملكرد برنامه عملياتي دانشگاه

       

       

      نظارت و اجراي دقيق برنامه عملياتي معاونت توسعه

       

       

      تهيه گزارش هاي ادواري از عملكرد هر يك از مديريت ها در برنامه عملياتي معاونت توسعه

       

       

       
       

       

       

      گزارش برنامه ارزيابي عملكرد دانشگاه

       

       

      در خصوص برنامه عملياتي دانشگاه در بين دانشگاه هاي مركز استان در كل كشور رتبه پنجم كشوري را با كسب 49/97 درصد برنامه عملياتي سال 1399را دانشگاه توانست كسب نمايد.(رتبه شايسته)

       

       

      در حوزه ارزيابي عملكرد در سال 1399 معاونت توسعه با 74/72درصد امتياز توانست 14/727 امتياز را در بعد شاخص هاي عمومي كسب نمايد كه در رتبه بندي وزارت بهداشت درمجموع شاخص هاي عمومي و اختصاصي در زمره سطح خوب به حساب آمد.

       

       

       
       

       

       
       

       





دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 11 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.94433808326721 seconds.
memoryUsage : 6008Kb