پنج شنبه،01 مهر 1400 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • عملكرد سال 1391

       عملكرد اداره حسابداري مديريت :

      1.پيگيري  تكميل اجراي طرح انبارگرداني منتهي به پايان سال مالي1390بر اساس استانداردهاي حسابداري با تهيه دستورالعمل و برنامه عملياتي مربوطه  
      *توضيح :  نوع اقلام شمارش شده : به تعداد 8293 نوع موجودي مربوط به  تعداد 158 انبار واحدهاي تابعه  سطح استان به تفكيك انبارهاي مصرفي اداري ، غير مصرفي اداري ، مصرفي پزشكي ، غير مصرفي پزشكي ، دارو شاخه درماني ، دارو شاخه بهداشتي ، دارو مخدر ، آزمايشگاه ، سموم و نقليه 
      2-تهيه و تكميل تراز موجودي كالاي سال 1390 دانشگاه
      3- تهيه و تكميل تراز اموال منقول و غير منقول سال 1390 دانشگاه
      4- محاسبه و ثبت استهلاك دارايي هاي ثابت منقول و غير منقول تا سال 1390 دانشگاه
      5- ثبت اطلاعات 42 قلم از اموال غير منقول دانشگاه و تحويل اسناد مالكيت اسناد مالكيت آنها به سازمان امور اقتصاد و دارايي استان لرستان
      6- ويرايش و تكميل حدود 90درصد از اطلاعات اموال دانشگاه
      7- اجراي طرح انبار گرداني منتهي به پايان سال مالي 1391 بر اساس دستورالعمل و برنامه عملياتي مربوطه  با نظارت حسابرس مستقل
      8- آموزش حسابداري تعهدي و استفاده از نرم افزار نظام نوين مالي در حيطه انبار واموال به مسئولين انبار و اموال در سطح دانشگاه از طريق كارشناسان شركت روز آمد و كارشناسان ستادي
      9- پايش و نظارت انبار ها و اموال واحدهاي تابعه  دانشگاه طي دوره هاي مختلف
      10-جمع آوري و انتقال اموال اسقاطي تعدادي از واحدهاي تابعه ( از جمله بيمارستان شهيد مدني ، بيمارستان خيريه عسلي ، مركز فوريت هاي پزشكي) به انبار اسقاط دانشگاه
      11- رفع مغايرت وتطبيق موجودي هاي كالا با دفاتر مالي


      * عملكرد اداره حسابداري منابع و تامين اعتبار :
      1- در اجراي حسابداري تعهدي و استقرار كامل آن ، پيگيري بستن حسابهاي سال مالي 1390 طبق برنامه وزارت متبوع به شكلي كه براي اولين بار،  هيچگونه چكي از ابتداي  سال 1391 بصورت كاذب با تاريخ سال 1390 صادر نگرديد .
      2- پيگيري و تهيه و تنظيم صورتهاي مالي سال 1390 و تحويل به حسابرسان مستقل
      3- تهيه و تحويل تراز مالي و صورتهاي مالي سال 1390 دانشگاه به اداره كل امور اقتصاد و دارايي  استان
      4- هماهنگي با شركت روز آمد و جدا نمودن سرور اطلاعات نرم افزار نظام نوين مالي سال 1391 از اطلاعات سالهاي قبل
      5-ثبت كليه اسناد مالي در قالب نظام نوين مالي از ابتداي سال در سطح 32 واحد تابعه دانشگاه
      6- ارسال 12 فقره درخواست وجه درآمدهاي اختصاصي و وصول درآمدها از خزانه معين استان  به  مبلغ 873873461923  ريال  و ثبت در سيستم نرم افزاري مربوطه 
      7- ارسال درخواست وجه حقوق ماهانه كاركنان در قالب 13  فقره درخواست از خزانه معين به مبلغ 812661522149 ريال  و ثبت در سيستم نرم افزاري مربوط
      8- ارسال درخواست وجه جاري به صورت سه ماهه از خزانه معين استان به مبلغ 19035993689 ريال و ثبت آن در سيستم نرم افزاري مربوطه
      9-  ارسال درخواست وجه  اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي  به خزانه معين ، پيگيري دريافت آنها ، مطابقت  با تخصيص  و ثبت درسيستم
      10- دريافت اعتبارات ابلاغي وساير منابع  و ثبت آنها درسيستم نرم افزاري  پس از اطمينان از واريز مبلغ  حواله به حساب دانشگاه .
      11-  شناسايي و ثبت عمليات مالي در قالب  حدود 62000 سند در سيستم نرم افزاري
      12-  ثبت و صدور بالغ بر 6930 فقره چك از حسا ب هاي جاري براي عمليات مالي
      13 – ثبت شناسايي و پرداخت  عمليات مالي با گردش مالي طي سال بالغ بر2200 ميليارد ريال
      14- تسويه حساب مالي با واحدهاي تابعه و نگهداري مستندات در قالب زونكن هاي حسابرسي
      15-تهيه تراز مالي جاري و ضمايم  و فرم هايي عملكرد 12 گانه و ارائه به ديوان محاسبات و سازمان امور و اقتصاد و دارايي و اخذ تائيديه
      16-تهيه تراز مالي عمراني به همراه ضمايم و فرم هاي عملكرد 12 گانه و ارائه به ديوان محاسبات و سازمان امور و اقتصاد و دارايي و اخذ تائيديه
      17-تهيه روكش كليه اسناد براي واحدهاي تابعه دانشگاه
      18- تهيه صورت هاي مالي دانشگاه براي واحدهاي مستقل و ستاد و تلفيقي و ارائه به حسابرسان مستقل
      19- اخذ تائيد صورت هاي مالي سال مالي 90 دانشگاه در سال 91 از حسابرس مستقل و هيات امناء دانشگاه
      20-ادامه  صدور چك واحدهاي تابعه به صورت سيستمي براي كليه واحدها  در سيستم تعهدي
       21- در جهت رفع اشكال خلاف ماهيت در سيستم نرم افزاري و كنترل اطلاعات ثبت شده ؛  برگشت اسناد 6 ماهه اول 91 به حالت پيش نويس و پس از تعاريف مجدد و اصلاح و بازنگري تفصيل هاي 1 (بانك هاو... ) و 2 ( شناسه هاي اعتباري ) ، نسبت به كنترل اسناد و ثبت مجدد اقدام گرديد
      22-ثبت اسنادعمراني پيش پرداخت ها ،  علي الحساب ها و هزينه هاي صورت وضعيت هاي موقت و قطعي مربوطه
      23- ثبت اخذ ونيز آزاد نمودن سپرده هاي شركت درمناقصه  مناقصه گران  و نيزتضمين انجام تعهدات طبق موازين قانوني در مناقصات و مزايده ها
      24- معرفي شركتهاي طرف قراردادجهت اخذ ضمانت نامه معتبر بانكي انجام تعهدات  ، اخذ و نگهداري  ضمانت هاي معتبر بانكي مربوطه
      25-آزادنمودن  تضمين انجام تعهدات و حسن انجام كار مربوط به طرح ها ، پروژه ها و قراردادها مطابق ضوابط
      26- بررسي و كنترل مستمر ضمانت نامه هاي بانكي و پيگيري تمديد آنها در صورت لزوم
      27-تهيه مغايرتهاي بانكي جهت كليه حسابهاي دانشگاه به تعداد 13حساب و برطرف نمودن مغايرتهاي مربوطه.
      28-ثبت دفاتر قانوني روزنامه و كل طبق آيين نامه مالي معاملاتي
       


      *اداره حسابداري پرسنلي :
      1- پرداخت حقوق ماهانه به تعداد 2836 نفر از بازنشستگان و موظفين دانشگاه
      2- پرداخت معوقه هاي حقوق به تعداد 2689 نفر از بازنشستگان در تير ماه 91
      3- ارسال ماهانه دريافت ها وپرداخت ها در قالب ليست مغايرت به سازمان بازنشستگي
      4- پرداخت كليه كسورات و تسويه حساب با سازمان بازنشستگي استان
      5- تهيه ليست  ماهانه بيمه به همراه اظهار نامه بيمه خدمات درماني و تحويل هر ماهه آن به سازمان خدمات درماني
      6 - همكاري در پرداخت وامهاي 20،40 و 70 ميليون ريالي به بازنشستگان و موظفين دانشگاه
      7- همكاري در پرداخت وامهاي قرض الحسنه 15  ميليون ريالي از پس انداز كانون به بازنشستگان
      8- پرداخت تفاوت پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از مهر ماه 87  در دو مرحله مهر و اسفند 91
      9-پرداخت  پاداش پايان  خدمت كليه  بازنشستگان( 89 نفر ) سال 1391 در طي 4 مرحله
      10- انجام امور مربوط به  بيمه عمر بازنشستگان  و شاغلين
      11-  تهيه ليست اينترنتي بيمه خدمات درماني بازنشستگان و موظفين
      12- تكميل بانك اطلاعاتي پاداش و اطلاعات بازنشستگان جهت واحد بودجه
      13- پيگيري سوابق بيمه اي بازنشستگان و شاغلين و تهيه سياهه ريز حقوقي
      14- ابطال و صدور دفترچه هاي بيمه خدمات درماني بر حسب مورد طبق ضوابط و درخواستها
      15- پرداخت  كمك هاي ازدواج و  كفن و دفن ( ستاد : كمك هزينه كفن و دفن در قالب 10 فقره سند به تعداد 58 مورد و كمك هزينه ازدواج در قالب 19 فقره سند به تعداد 234 مورد )
      16- پرداخت هزينه بازخريد مرخصي پايان خدمت كاركنان بازنشسته
      17- پرداخت هزينه بازخريد مرخصي نگهبانان و پرسنل فوريت هاي پزشكي ( در قالب 6 فقره سند شامل 69 نفر)
      18-  پرداخت كمك هزينه مهد كودك ( ستاد : به تعداد 41 نفر)
      19- پرداخت  اضافه كار و ماموريت كاركنان 12 ماهه ( در قالب 11 فقره سند اضافه كاري و 7 فقره سند ماموريت )
      20- پرداخت حق محروميت از مطب پزشكان 12 ماهه در قالب 6 فقره سند
      21- پرداخت حق مديريت  مديران 12 ماهه در قالب 7 فقره سند
      22-پرداخت حق فني 12 ماهه كاركنان مربوطه در قالب 6 فقره سند
      23- پرداخت هديه روز زن و مرد در قالب 2 پرداخت
      24- پرداخت عيدي عيد فطر در قالب يك پرداخت و هديه دهه فجر نيز در قالب يك فقره سند
      25- پرداخت كمك هزينه مسكن 6 ماهه اول سال 91 به كاركنان در قالب 1 فقره سند
      26- پرداخت كارانه كاركنان در قالب 12 فقره سند
      27-پرداخت حق التدريس طي 6 فقره سند شامل 122 نفر
      28- پرداخت اسناد معوقه هاي  پرسنلي و... در قالب 26 سند
      29- پرداخت  حقوق كاركنان به صورت ماهانه و نيز تفاوت ناشي از افزايش سالانه حقوق در قالب 12 فقره سند
      30- انجام امور مربوط به بيمه عمر كاركنان ، بيمه تكميلي درمان كاركنان ، حساب  پس انداز كاركنان
      31- تنظيم و ارسال   اظهارنامه هاي  بيمه خدمات درماني به اداره كل خدمات درماني استان به صورت ماهانه و پيگيري جهت رفع مغايرت ها و تسويه حساب
      32- تنظيم و ارسال   اظهارنامه هاي  بيمه تامين اجتماعي  به سازمان تامين اجتماعي  و پيگيري جهت اخذ تسويه حساب

      *   عملكرد كارشناسان واحد تعهدي:
       1-جمع آوري مشكلات كاربران حسابداري تعهدي در سطح استان ، پيگيري رفع ايرادات سيستم با ارسال ايميل و هماهنگي با شركت مربوطه
      2-ايجاد دسترسي و گرفتن  دسترسي از كاربران سيستم حسب نياز
      3-ثبت  اطلاعات پرسنلي كاركنان جديد دانشگاه اعم از رسمي،پيماني،قراردادي ،طرحي ،شركتي.... در نرم افزار نظام نوين مالي دانشگاه
      4-انجام  بروزرسان  برنامه نظام نوين مالي  و اصلاحيه هاي آن با نصب نسخه هاي جديد كه از طرف وزارت متبوع و شركت مربوطه ارسال مي گردد و هماهنگي با واحدهاي مربوطه جهت نصب اين نسخه ها روي سرور آنها           
      توضيح : بطور معمول هر ماه ،  يك بروز رساني انجام ميگيرد
      5-بررسي سرور و سيستم هاي نرم افزارهاي نظام نوين مالي واحدهاي تابعه
      6--كنترل روزانه سايت شركت روزآمد ونظام نوين مالي جهت كسب اخبار جديد
      7-جمع آوري اطلاعات مورد نياز وزارت متبوع و پيگيري و تكميل  چك ليست هاي  و نامه هاي ارسالي از سوي وزارت
      8- پيگيري جدا نمودن سرور اطلاعات مالي سال 1391 از سرور اطلاعات سالهاي قبل از 91 با هماهنگي شركت روزآمد
       9-تهيه گزارش و پس خوراندهاي لازم از عملكرد واحدها در زمينه تعهدي و پيگيري جهت رفع مشكلات
      10-هماهنگي جهت اعزام كارشناسان مالي واحدهاي تابعه دانشگاه جهت آموزش در كارگاههاي كشوري نظام نوين مالي در تهران
      11- برگزاري جلسات آموزشي حسابداري تعهدي براي كارشناسان و كاركنان مالي
       
       
       
       

       



      * عملكرد اداره درآمد:
      1-نگهداشتن كسورات بيمه اي دانشگاه  زير 3%
      2- افزايش بالغ بر 22 درصدي درآمدهاي اختصاصي دانشگاه (نقدي ) از مبلغ حدود 710 ميليارد ريال در سال 1390 به حدود 870 ميليارد ريال در سال 1391
      توضيح : اعتبار مصوب اوليه درآمدهاي اختصاصي دانشگاه در سال 91 ، مبلغ  850 ميليارد ريال بود كه دانشگاه ضمن وصول آن  با اخذ مجوز افزايش آن ، مبلغ 876 ميليارد ريال وصول نمود

      3- افزايش درآمدهاي تعهدي  دانشگاه از  مبلغ حدود  780  ميلياردريال در سال 1390 به مبلغ  حدود 1000  ميليارد  ريال درسال 1391
      4-پايش و نظارت بر صندوق ها و پذيرش ها واحدها و پيگيري رفع مشكلات
      5-بررسي مستندات  و محاسبه درآمدهاي اختصاصي به تفكيك واحدهاي تابعه و تنظيم طرح توزيع درآمدها به تفكيك واحدها به صورت ماهيانه  وتهيه ليست ريز واريزي سازمانهاي بيمه گر ، درآمد نقدي وساير درآمدها و ارسال به واحدهاي تابعه ودفتر بودجه دانشگاه
      6- كنترل و ثبت درآمدهاي واقعي واحدها بر اساس رسيدهاي سازمانهاي بيمه گر و به روز رساني اين اطلاعات در سيستم  نرم افزاري جامع درآمد و سيستم نرم افزاري فرابر و سيستم نرم افزاري نظام نوين مالي
      7- برگزاري جلسات هماهنگي با سازمانهاي بيمه گر
      8-پيگيري و كنترل محاسبات تفاوت افزايش  نرخ تعرفه هاي جديد در چهارماهه اول سال 91
      9-پيگيري دريافت سرانه ،  علي الحساب ماهانه  اعتبارات طرح پزشك خانواده و بيمه روستايي از اداره كل خدمات درماني
      10- برگزاري جلسه هماهنگي با روساي مالي واحدها ي تابعه دانشگاه
      11-پيگيري  خريد و توزيع  كتابچه نرخ تعرفه هاي خدمات درماني تشخيصي جديد به صورت سالانه
      12-  پايش هاي مستمر و ارائه گزارشات مربوط به پايش هاي انجام شده توسط كارشناسان اداره درآمد ستاد
      13-جمع آوري گزارشات  پايش صندوق هاي پذيرش  واحدها توسط اداره درآمد خود واحد بصورت ماهيانه
      14-جمع آوري ، كنترل و ثبت فيش هاي واريزي درآمدي واحد ها در تخصيص ماهيانه
      15-جمع آوري ، كنترل و ثبت مبالغ واريزي توسط سازمانهاي بيمه گر طرف قرارداد در تخصيص ماهيانه

      بيمه گر

      مطالبات

      خسارت تاخير

      جمع مطالبات

      آخرين صورتحساب هاي پرداختي

      خدمات درماني

      191654772353

      6086328252

      197741100605

      *سرپايي دارو و درمان و مراكز تا آبان 91

      *بستري درمان و دارو تا مهر 91

      تامين اجتماعي

      101972954008

      3958791869

      105931745877

      *سرپايي تا دي ماه  91

      * بستري درمان ، دارو ومراكز تا شهريور 91

       

      16-ارائه گزارش تخصيص ماهيانه به مديريت مالي -اداره بودجه دانشگاه و واحدهاي تابعه( جهت بررسي وضعيت وصول درآمدها از سازمانهاي بيمه گر )
      17-تحويل تعرفه ها حسب درخواست به واحدهاي مختلف دانشگاه وثبت آنها در دفاتر مربوطه
      18- بررسي و محاسبه و مقايسه




دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 25896857 آخرین به روزرسانی: 01 مهر 1400

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.1019520759583 seconds.
memoryUsage : 6158Kb