يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • جلسه توجيهي بهره وري و بهبود عملكرد دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد
      كد خبر: 21341
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      تعداد بازديد: 189

      جلسه توجيهي بهره وري و بهبود عملكرد دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد

      جلسه اي در مورخه 1400/02/20 توجيهي بهره وري و نحوه ارائه عملكرد در راستاي بهبود فرآيندهاي بهره وري با حضور اعضا و نمايندگان حوزه هاي مختلف دانشگاه علوم پزشكي استان ، در سالن اجتماعات حوزه رياست دانشگاه برگزار گرديد .

       

      •     ️ در اين نشست كه محور بحث آن بيان فرآيندها ، نحوه ي تكميل كاربرگ هاي بهره وري ، كارآيي و اثر بخشي بهره وري ، بارش افكار تيم هاي مختلف ،  بررسي عوامل و ريشه هاي عدم بهره وري و رضايت مشتري بود ؛ خانم محمدي مدير تحول اداري دانشگاه به بيان روش انتخاب درست و صحيح بكارگيري فرآيندهاي بهره وري و چگونگي ارتقا آن با برنامه ريزي دقيق به منظور بررسي بارش افكار در تيم هاي اجرايي و جلب رضايت مشتريان پرداخت.
      •     خانم محمدي با بيان اينكه چرخه مديريت بهره وري منوط به اختصاص سه درصدي اعتبارات دانشگاه مي باشد ؛ گفت : تحول يك قدم نوپايي است و در تمام سطوح مديريتي بايستي بهره وري صورت بگيرد.

       وي گفت : بر اساس دستورالعمل ها و آيين نامه هاي اجرايي اين طرح كه از سوي وزارت بهداشت به دانشگاه هاي علوم پزشكي ابلاغ شده است ؛ ما پارسال به صورت پايلوت و متناسب با دستورالعمل هاي اجرايي طرح ، اين كار را در بيمارستان هاي شهيد مدني و شهيد رحيمي خرم آباد شروع كرديم كه نتايج كارگروه هاي كارشناسي بهره وري به اطلاع همه اعضا خواهد رسيد.
       

      • در ادامه مهندس فكوري با بيان اينكه اهميت بهره وري خيلي زياد است و نتايج و پيامدهاي آن در سطح جامعه قابل رويت است ؛ اظهار داشت : از برنامه چهارم بحث بهره وري در دستور كار قرار گرفته ولي در اين زمينه تا كنون توفيق چنداني صورت نگرفته است ؛ اما هدف اين است كه در برنامه ششم توسعه يك سوم از اعتبارات از محل بهره وري حاصل شود.


      وي افزود : در چرخه ي مديريت بهره وري ، واحدها به دو بخش واحدهاي اقتصادي و واحدهاي عملياتي تقسيم مي شوند و بيمارستان ها در اولويت اول قرار مي گيرند تا در اسرع وقت كارگروه ها و تيم هاي بهره وري تشكيل شده و بر اساس اركان چرخه مديريت بهره وري ، تيم ها كار خود را شروع كرده و نسبت به تكميل كاربرگ ها اقدام نمايند.
       

      •    در اين جلسه دكتر فرهادي مدير حوزه رياست دانشگاه با بيان اينكه موانع رشد بهره وري را بايد شناسايي كرد ؛ گفت :  براي رسيدن به اهداف سازماني خود بايد با نظارت و افزايش بازرسي ها ، موانع رشد بهره وري را شناسايي كرد و با رفع موانع موجود به تحقق اهداف سازماني كمك كرد و عوامل و ريشه هاي عدم بهره وري را نيز شناخت.

       وي افزود : استفاده ي بهينه و درست از تجهيزات بيمارستاني با كمك نيروهاي كارآمد ؛ مي تواند به چرخه مديريت بهره وري و رشد و ارتقا آن كمك كند .
       

      •   در ادامه ي برگزاري اين جلسه ؛ دكتر پيامني قبول بهره وري به عنوان يك فرهنگ را بسيار مهم دانست و گفت : بايد اول قبول كنيم كه بهره وري يك فرهنگ است و سپس برنامه هاي تحول اداري خود را رو به جلو پيش برد تا شاهد نتايج اثر بخشي آن در جامعه و سيستم سازماني خود باشيم .

       

      • ️ در پايان دكتر نادر طرهاني نژاد معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه در يك جمع بندي كلي ، بيان داشت : از نظر نيروي انساني دانشگاه هيچگونه مشكلي ندارد ولي از نظر ساماندهي نيروي انساني بايد اقدامي صورت بگيرد تا شاهد استفاده بهينه از تجهيزات و در نهايت چرخه مديريت بهره وري و بارش افكار باشيم تا در نتيجه به فرآيندهاي قابل محاسبه و ارتقا بهره وري دست يابيم . وي افزود : تا مي توانيم بايد سعي كرد از هدر رفت منابع دانشگاه جلوگيري شود و به درآمدزايي بيمارستان ها نيز كمك نمود.


       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.62583208084106 seconds.
memoryUsage : 6867Kb