در راستاي ساماندهي عمليات تعميرات جزئي و كلي معاونت هاي دانشگاه در تاريخ 10 اسفند ماه 95 جلسه اي با حضور مدير محترم بودجه و پايش عملكرد ، مدير توسعه و تامين منابع فيزيكي و عمراني ، مسئول امور مالي ، مسئول واحد رسيدگي ، مسئول واحد تداركات دانشگاه و كارشناسان مربوطه در سالن كنفرانس معاونت توسعه برگزار گرديد.
در ابتداي جلسه مدير محترم بودجه ضمن تشكر و قدرداني از زحمات همكاران عنوان كردند به دنبال اين هستيم كه امور به صورت مدون و تدوين شده اجرا گردد و هدف اصلي اين است مفاد هر قراردادي كه بسته مي شود اجرا گردد كه اين مفاد شامل انتخاب پيمانكار ، آناليزها ، نقشه انتخاب پيمانكار ، كنترل و نظارت و ... مي باشد .ايشان متذكر شدند اين مفاد در قالب دستورالعمل به كليه واحدهاي مربوطه ابلاغ گرديده است .
در ادامه عنوان كردند همه ي تلاش ما بايد اين باشد كه هر آنچه هزينه ميكنيم به دارايي تبديل شود كه لازمه ي آن دارا بودن معادله ي حسابداري هر قراردادي است كه بسته ميشود .
در ادامه مدير بودجه و پايش عملكرد خاطرنشان كردند هزينه ي تعميرات اساسي و جزئي دو امر متفاوت است و نقطه ي كور در اين امر نبود ناظر مقيم در ستاد است .
بر همين اساس مقرر گرديد جهت ماهيت و شفافيت موضوع ، مدير امور عمراني ، نيرويي را به عنوان ناظر مقيم ستاد معرفي نمايد.
در ادامه همكاران حاضر در جلسه به مطرح نمودن مسائل ، پيشنهادات و مشكلات موجود پرداختند .مدير امور عمراني دانشگاه عنوان كردند تعميرات داخلي ستاد تعميراتي جزئي است . مسئله ي كلي و قابل توجه در مورد قيمت استعلام ها و مخصوصا مهر نازل ترين قيمت مي باشد و ايشان خواستار اين امر بودند كه برآورد اوليه تعيين هزينه مشخص شود .
جناب آقاي تازنگ در خصوص مهر نازلترين قيمت گفتند اين مهر ثبت شده و كاملا قانوني است مشكل اساسي فراموش شدن ثبت و ضبط كنترل قراردادها مي باشد .
در ادامه اين جلسه مقرر گرديد قبل از انجام هرگونه تعميرات جزئي و اساسي در امر احداث يا داخل سازه ، مستندات توسط ناظر مقيم تهيه گردد و پس از تهيه اين مدارك طي نامه ي رسمي از طرف مديريت پشتيباني به اكتفاء از مجموعه ، نامه اي همراه با مستندات به كليه معاونت هاي ستادي ابلاغ و ضمن آن مشخص گردد كه تعميرات به صورت اماني، پيماني، دستمزد و يا خريد تجهيزات است .
همينطور مقرر گرديد در كارهاي اماني كه به صورت دستمزدي و خريد كارفرمايي انجام مي شود ، خريد كارفرمايي حتما و الزاما با تأييد مسئول واحد تداركات صورت پذيرد .
در پايان مسئول رسيدگي دانشگاه به جمع بندي جلسه پرداخته و مواردي زير را متذكر شدند
- تنظيم كننده ي سند مشخص باشد
- كليه ي پرداخت هاي استعلامي فقط از طريق امور مالي معاونت توسعه انجام پذيرد
كه بر همين اساس تصويب شد كليه اسناد ساختماني معاملات متوسط از طريق امورمالي باشد . ضمنا براي اسنادي كه به واحد رسيدگي ارسال مي گردد پرونده اي با تمام جزئيات توسط مسئول امورمالي تشكيل شود تا تمامي اطلاعات مورد نياز در دسترس باشد .