يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • اصلاح روند انتخاب ، بازار يابي ، طراحي و اجرا در واحد هاي محيطي در خصوص چگونگي ارائه خدمت به بيماران صعب العلاج در واحد هاي دولتي و بخش خصوصي
      كد خبر: 9218
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
      تعداد بازديد: 344

      اصلاح روند انتخاب ، بازار يابي ، طراحي و اجرا در واحد هاي محيطي در خصوص چگونگي ارائه خدمت به بيماران صعب العلاج در واحد هاي دولتي و بخش خصوصي

      با توجه به امريه هاي صادره توسط معاونت محترم غذا و دارو در خصوص كمك به بيماران صعب العلاج اين امريه ها جهت رايگان نمودن اين اقلام دارويي گاهاً به بخش دولتي و بخش خصوصي احاله مي گردند و مصرف كننده ي اين خدمت ها به شكلي از رسالت دانشگاه بهره مند مي گردد.
      اصلاح اين فرآيند از بدو اين رويكرد تا خروجي آن كه مشتري ها مي باشند هنگامي كه در بخش دولتي (بيمارستان شهداي عشاير ) كه داروهاي بيماران صعب العلاج در اين مركز سرويس دهي مي گردند.
      در مباحث و استانداردهاي مالي مبتني بر حسابداري تهعدي اصل تطبيق هزينه و درآمد در اين رويكرد رعايت نمي گردد به اين دليل كه در سيستم هاي دولتي آيتمي به اسم فروش بازرگاني طراحي نگرديده است و هزينه در يك مركز اتفاق مي افتد
      در پتانسيل درآمد مركزي ديگر كه گاهاً بستر سوء استفاده احتمالي به خودي خود و نامحسوس ايجاد نمايد.
      در اين جلسه اصلاحات انجام شده ابر اساس بخشي دولتي به شكلي اصلاح گرديد كه نقش تخصيص اعتبار و توزيع منابع در مراكز طرف حساب كه قبلا تهاتر مي گرديدند عملاً از توفيقات اين جلسه اين بود كه  تخصيص منابع از طرف مديريت بودجه مستقيم به مركز هزينه داده مي شود به شكلي ارتباط پولي بين غذا و دارو و بخش دولتي كه هنوز از لحاظ استانداردهاي مالي به بلوغ و تكامل نرسيده اتفاق نمي افتد .
      هم وجوه نقد و هم تخصيص اعتبار در مركزي كه در آن اين رويداد اتفاق مي افتد و شكل پيدا مي كند متمركز و باعث مي شود نظام تشخيص حساب در آن رعايت و الگوگيري انجام مي گيرد.
      در نتيجه امريه هايي كه از طرف معاونت غذاو دارو صادر مي گردد تنها به صورت يك رابطه ي اداري نه يك رابطه ي محاسباتي تدوين و اجرايي گرديد .
      به دليل اينكه در داروخانه هاي دولتي مستقر در بيمارستان ها به شكل تكميل نمودن ويترين دارويي به ناچار دانشگاه از داروخانه هاي بخش خصوصي جهت ارائه خدمت به جاي دولت اين روند به اين شكل اصلاح گرديد كه در پايان هرماه و يا هر دوره مالي از طريق مركز فروش (بخش خصوصي) خدمات به بيماران صعب العلاج ارائه مي گردد به عنوان مثال به صورت فاكتور جهت تأمين آن رويداد مالي  به معاونت مربوطه مستردد مي گردد.
      مقرر گرديد كه معاونت غذا و دارو در طول سه ماه آينده وابستگي خود را نسبت به داروخانه هاي خصوصي كه به شكلي داروهاي بيماران صعب العلاج را ارائه مي دهند را قطع نمايد و اين خدمت به مراكز دولتي مستردد گردد.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.66528606414795 seconds.
memoryUsage : 8489Kb