شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • رييس جمهوري در جلسه هيات دولت:طرح تحول نظام سلامت كاري بزرگ و مهم است
      كد خبر: 7160
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      تعداد بازديد: 264

      رييس جمهوري در جلسه هيات دولت:طرح تحول نظام سلامت كاري بزرگ و مهم است

       

      وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

      حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني عصر يكشنبه در جلسه هيأت دولت با اشاره به گزارش وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي درباره «عملكرد يكساله طرح تحول نظام سلامت»، اظهار داشت: از سال‌هاي گذشته همواره اجراي طرح تحول سلامت مطرح بوده است اما اين دولت با تفضل الهي توفيق گام‌ نهادن در اين مسير خطير را پيدا كرد.
      رييس‌ جمهوري اجراي اين طرح در چنين گستره‌اي را موجب شگفتي برخي از رؤساي كشورها عنوان كرد و بر استمرار آن تا دستيابي به كليه اهداف طرح تأكيد نمود.
      دكتر روحاني همچنين سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را به تأمين منابع مورد نياز طرح و پرداخت به موقع مطالبات بيمه‌ها موظف نمود.
      گزارش وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي درباره «عملكرد يكساله طرح تحول نظام سلامت» توسط دكتر هاشمي به هيأت وزيران ارايه شد.
      براساس اين گزارش از ابتداي اجراي طرح تحول نظام سلامت تاكنون، تعداد ۹ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضي دريافت دفترچه بيمه پايه سلامت بوده‌اند كه از اين تعداد بيش از هشت ميليون نفر مشمول دريافت مزاياي آن شده‌اند. علاوه بر آن، ميزان پرداختي بيماران بستري در بيمارستان‌هاي تحت پوشش وزارت بهداشت از ۳۷ درصد در بهار سال ۱۳۹۲ به سه درصد در مناطق روستايي و شش درصد در مناطق شهري كاهش يافته است.
      همچنين اقلام دارويي در دسترس بيمارستان‌ها از ۳۲۰ قلم دارو به ۷۵۰ قلم افزايش يافته كه رشد ۱۳۴ درصدي را در پي داشته است.
      انجام ۳۳ ميليون ويزيت استاندارد در سراسر كشور و ايجاد ۵۸۵ كلينيك ويژه بيمارستاني و دانشگاهي و ۱۷ پايگاه اورژانس هوايي از ابتداي اجراي طرح تحول نظام سلامت تاكنون، از جمله موارد اشاره شده در اين گزارش است.
      بازسازي يك ميليون و ۴۰۰ هزار متر مربع از فضاي بيمارستان‌ها كه موجب رضايتمندي ۸۶ درصدي بيماران از محيط درماني مراكز درماني دانشگاه‌ها شده است، رشد ۴۴ درصدي در تأمين ملزومات مصرفي بيمارستان‌ها، ارتقاي كيفيت هتلينگ در بيمارستان‌هاي دولتي، ترويج زايمان طبيعي با تعداد ۴۷۰ هزار زايمان طبيعي در سال ۱۳۹۳ و افزايش رشد آن در مقايسه با زايمان به روش سزارين نيز از جمله دستاوردهاي اين طرح بوده است.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.88462376594543 seconds.
memoryUsage : 6853Kb