مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات تاكيد كرد:
ضرورت تقويت دفاتر ارزيابي عملكرد در دانشگاه هاي علوم پزشكي از طريق آموزش
مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات در همايش سالانه ادارات بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بر ضرورت تقويت دفاتر ارزيابي عملكرد در دانشگاه هاي علوم پزشكي از طريق آموزش، تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ دكتر سيد سجاد رضوي در همايش سالانه ادارات بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، هدف از برگزاري اين همايش را تبيين جايگاه دفاتر بازرسي با رويكرد مديريت عملكرد و آموزش بيان كرد و گفت: به منظور بهتر شدن فعاليت دفاتر ارزيابي عملكرد، اين دفاتر نياز به آموزش دارند.
مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات، با تاكيد بر پيشگيري در بازرسي ها، افزود: لازم است بازرسي ها از بخش هايي كه ممكن است در آنجا آغاز فساد اداري باشد، شروع شود تا از بروز چنين مشكلات و فسادهاي اداري پيشگيري شود.
وي بر خروج بازرسي از وضعيت مچ گيري تاكيد كرد و گفت: لازم است بازرسي ها كاملا با برنامه ريزي، چك ليست مشخص و تحليل مناسب صورت گيرد.
دكتر رضوي در ادامه، بر ضرورت تقويت دفاتر ارزيابي عملكرد در دانشگاه هاي علوم پزشكي و استفاده از افراد توانمند در اين دفاتر تاكيد كرد و گفت: لازم است ارتباط مستقيم اين دفاتر و روساي دانشگاه ها تقويت شود.
مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات در بخش ديگري از سخنان خود، از راه اندازي دو نرم افزار پاسخگويي به شكايات و ارزيابي عملكرد خبر داد و گفت: نرم افزار پاسخگويي به شكايات با عنوان مديريت پاسخگويي است كه از دورترين نقاط كشور، مواردي كه ارزيابي نشده و شكايات به تفكيك آموزشي، بهداشتي، درماني و ساير در اين نرم افزار وارد مي شود.
وي ادامه داد: دومين نرم افزار، نرم افزار ارزيابي عملكرد است كه در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بوده كه نيازي به نيروي انساني براي ثبت در اين نرم افزار نيست و اطلاعات وارد شده توسط كارشناسان با هر عنواني تبديل به شاخص مي شود كه تعداد اين شاخص ها، حدود160 تا 170 شاخص است.
|