يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • ابلاغ تشكيلات سازماني جديد دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني
      كد خبر: 6986
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
      تعداد بازديد: 914

      ابلاغ تشكيلات سازماني جديد دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

       

       



       


       
       دانشگاهها

       به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، جناب آقاي دكتر صدرالسادات معاون محترم توسعه مديريت و منابع از ابلاغ تشكيلات و نمودار جديد 13 دانشگاه‌ها كه پس از طرح و تصويب هيئت‌هاي امناي دانشگاه‌ها، به تأييد و توشيح مقام عالي وزارت رسيده است، خبر داد.

      اين تشكيلات كه بر اساس استراتژي‌هاي دولت تدبير و اميد، در راستاي حمايت ساختاري از طرح تحول در نظام سلامت تدوين‌شده است، داراي بخش‌هاي مختلفي است كه در اين مرحله تشكيلات سازماني حوزه ستادي دانشگاه‌ها و دانشكده‌ها به تصويب رسيده و بازنگري ساير اجزاي نظام سلامت از قبيل بيمارستان‌ها، پايگاه‌هاي اورژانس و دانشكده‌ها در دستور كار معاونت توسعه در سال 1394 قرار دارد.

      دبير شوراي راهبري توسعه مديريت وزارت بهداشت، در تشريح روند كار توضيح دادند كه فرآيند بازنگري و تشكيلجلسات مربوط،بر اساس برنامه عملياتي از آذرماه سال گذشته با شكل‌گيري 8 كارگروه كشوري و 36 كميته تخصصي در مركز توسعه مديريت و تحول اداري، بر اساس وظايف دانشگاه‌ها، با حضور نمايندگان مديريت‌هاي ستاد وزارت بهداشت، نمايندگان حوزه‌هاي مختلف ستاد دانشگاه‌ها نسبت به شناسايي متغيرهاي ذي‌ربط در هر يك از حوزه‌هاي كاري پرداخته و به برآورد حجم فعاليت‌ها در هر حوزه اقدام شد.

      برخلاف گذشته كه در طراحي تشكيلات دانشگاه‌ها تنها از 3 تيپ طبقه‌بندي آموزشي تبعيت شده است، در اين بازنگري، متغيرهاي محيطي هر دانشگاه كه بالغ‌بر 110 مورد بود،مدنظرقرارگرفته و حجم فعاليت‌هاي احصا شده بر مبناي متغيرها، چارچوب تعيين تعداد پست و سطوح سازماني قرار گرفت.

      شايان‌ذكر است كه نمودار سازماني و تشكيلات مورد عمل اغلب دانشگاه مربوط به سال‌هاي 1374 و 1375 است كه توسط سازمان امور اداري و استخدامي وقت تصويب و ابلاغ‌شده است. با توجه به گذشت قريب دو دهه از تاريخ آخرين بازنگري، تغيير نيازها، مقتضيات و شرح وظايف دانشگاه‌ها در عمل با چالش‌هاي ساختاري بسيار جدي روبرو هستند كه اميد است با ابلاغ تشكيلات جديد اين چالش‌ها مرتفع شوند                

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.5131299495697 seconds.
memoryUsage : 7082Kb