يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • آموزش هاي منظم و منطقه اي براي بيش از نيمي از هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت بهداشت
      كد خبر: 6975
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      تعداد بازديد: 156

      آموزش هاي منظم و منطقه اي براي بيش از نيمي از هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت بهداشت

      نماينده وزير و سرپرست دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت بهداشت عنوان كرد:

        آموزش هاي منظم و منطقه اي براي بيش از نيمي از هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت بهداشت/فعاليت 61 هيأت رسيدگي به تخلفات اداري در مجموعه وزارت بهداشت

       

      دكتر كشاورز گفت: فعاليت هاي آموزشي، ارزيابي و هماهنگي در عملكرد هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري، مهم ترين معيار در انتخاب وزارت بهداشت در ميان دستگاه هاي دولتي به عنوان رتبه اول و برتر در سطح كشور بوده است.

      دكتر حسين كشاورز نماينده وزير و سرپرست دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي(وب دا)؛ در خصوص دلايل انتخاب دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت بهداشت به عنوان رتبه اول و برتر در سطح كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: در ارزيابي عملكرد دفاتر هماهنگي هيأت ها، معيارهاي مختلفي توسط دبيرخانه هيات عالي نظارت بر رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان دولت تعيين و اعلام شده كه مجموعاً در 5 محور و در قالب 22 شاخص ارايه شده است.

      وي گفت: از جمله مهم ترين محورها، انتصاب اعضاء و تشكيل هيأت ها، كيفيت آرا صادره و ارائه گزارشات مربوط و هماهنگي در عملكرد هيأت ها بوده است كه وزارت بهداشت حايز بالاترين نمره در محورهاي مذكور شده است.

      دكتر كشاورز تصريح كرد: مهم ترين عوامل امتيازآور فعاليت هاي آموزشي در بين اعضاء هيأت ها بوده است كه تاكنون بيش از نيمي از هيأت هاي زير مجموعه، تحت آموزش هاي منظم و منطقه اي قرار گرفته و طبق برنامه پيش بيني شده بقيه اعضاء نيز تحت آموزش قرار خواهند گرفت. ضمن اينكه برگزاري همايش هاي ساليانه به منظور انتقال تجارب و آموزش از طريق اساتيد ديوان عدالت اداري و هيأت عالي نظارت و ساير مراجع  همواره در دستور كار قرار دارد.

      به گفته وي، بررسي آرا صادره و كم و كيف آنها و گزارش به موقع و بهينه به مراجع ذيربط در قانون نيز از عواملي بوده كه موجب كسب بالاترين امتياز شده است.

      دكتر كشاورز همچنين در خصوص مهم ترين وظايف دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت بهداشت گفت: برابر قانون رسيدگي به تخلفات اداري و آيين نامه اجرايي آن، وظيفه اصلي دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري، ايجاد هماهنگي و نظارت بر فعاليت هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان وزارت بهداشت است.

      وي افزود: از جمله وظايفي كه به عهده دفتر هماهنگي هيأت ها است بررسي صلاحيت اعضا هيأت ها و گروه هاي تحقيق آنها است كه در اين زمينه همواره تلاش شده است كه 61 هيأت زير مجموعه كه در دانشگاه ها و ساير سازمان هاي وزارت متبوع مشغول به خدمت هستند، از نظر تعداد عضو مشكلي نداشته باشند.

      وي در ادامه گفت: تجزيه و تحليل آراء و عملكرد هيأت هاي مذكور از اصلي ترين تكاليفي است كه در قانون براي دفتر هماهنگي هيأت ها در نظر گرفته شده كه در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي با تعريف فرآيندها و رويه هاي اداري كليه آرا صادره به طور سيستمي مورد بررسي قرار مي گيرد.

      سرپرست دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري يادآور شد: موضوع آموزش، راهنمايي و هدايت هيأت ها به منظور اجراي هر چه صحيح تر قانون نيز از ديگر تكاليف قانوني دفتر است. البته با توجه به گستره جغرافيايي خدمت و تنوع و حساسيت وظايف، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجموعاً از نظر كمي و كيفي بزرگترين مجموعه رسيدگي به تخلفات اداري در كشور را در اختيار دارد.

      وي همچنين در خصوص برنامه هاي آينده براي ارتقاء سطح كيفي فعاليت هاي دفتر هماهنگي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري خاطرنشان كرد: موضوع مبارزه با تخلفات و فساد اداري در زمره مهم ترين برنامه هاي دولت در اصلاح نظام اداري است و موضوع پيشگيري از وقوع تخلف كه در سطح كشوري از جمله وظايف كميته ارتقاء سلامت نظام اداري است مورد توجه اين دفتر نيز قرار دارد و در زمينه هاي مختلف آن برنامه ريزي مي شود.

      دكتر كشاورز افزود: در همين راستا و براي ارتقاء سلامت نظام اداري و سالم سازي محيط خدمت به مردم، دفتر هماهنگي هيأت ها از چند محور، سعي در بهينه كردن فعاليت ها و تكاليف قانوني خود دارد و يكي از آنها محاسبه زماني فرآيند رسيدگي به تخلفات اداري است كه از طريق آن در تلاشيم زمان رسيدگي به تخلفات را هر چه كمتر كنيم. بازرسي هاي ميداني و بررسي هاي اسنادي هم در دستور كار براي رصد فعاليت هاي هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري قرار دارد.

      به گفته دكتر كشاورز، مباحث آموزشي در سطوح مديران، كارشناسان و كارمندان نيز از برنامه هايي است كه در دست است. همچنين انتشار مجموعه هاي آموزشي و اطلاع رساني، فعاليت هاي تحقيقي در حيطه دلايل بروز كج روي هاي اداري و ارزيابي دقيق اقدامات هيأت ها با چك ليست ها و معيارها و جداول ذيربط نيز دنبال مي شود.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.65731406211853 seconds.
memoryUsage : 6904Kb