شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • نظام پرداخت مبتني بر عملكرد منجر به ايجاد عدالت نسبي و كاهش تبعيض ها مي شود
      كد خبر: 6959
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      تعداد بازديد: 592

      نظام پرداخت مبتني بر عملكرد منجر به ايجاد عدالت نسبي و كاهش تبعيض ها مي شود

      ميرزا بيگي گفت: نظام پرداخت مبتني بر عملكرد منجر به ايجاد عدالت نسبي و كاهش تبعيض ها در ميان گروه هاي مختلف نظام سلامت مي شود.

      به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)، معاون پرستاري وزارت بهداشت به تصويب و ابلاغ بخشنامه هايي در سال جاري براي جبران كمبود نيروي پرستار به  دانشگاه هاي علوم پزشكي اشاره كرد و بحث نظام پرداخت و كمبود نيرو را دو مشكل عمده پرستاران برشمرد و گفت: كمبود شديد نيروي پرستار يكي از اولين مشكلات پرستاران بويژه در مناطق محروم است.در اين خصوص هم در معاونت پرستاري و هم در سازمان نظام پرستاري، بحث مجوزهاي استخدامي را به جد پيگير هستيم ضمن اين كه از 10 بخشنامه اي كه در حوزه پرستاري ابلاغ شده، 6 بخشنامه مربوط به جبران كمبود نيروي انساني است.

      محمد ميرزابيگي با اشاره به اين كه نظام پرداخت مبتني بر كارانه ها، بسيار تبعيض آميز است، در ادامه بيان داشت: هم اكنون بحث نظام پرداخت عملكردي مورد نظر ما است كه اتفاقاً در 26 بهمن امسال نيز توسط وزير بهداشت به دانشگاه هاي علوم پزشكي جهت اجرا ابلاغ گرديد.

      وي با تاكيد بر اين كه قرار است اين نظام پرداخت به صورت آزمايشي تا آخر خرداد ماه اجرايي شود، توضيح داد: قاطبه پرستاران اين شيوه پرداخت را ارزيابي مي كنند و نظر خود را جهت رفع ايرادات احتمالي اين طرح اعلام مي كنند.

      به گفته ميرزابيگي، با اجراي نظام پرداخت مبتني بر عملكرد، عدالت نسبي حاكم مي شود.

      وي با تاكيد بر اين كه قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري نيز مشروط به تامين اعتبارات قطعا اجرا خواهد شد، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب پيش بيني مي شود دو دغدغه اصلي حوزه پرستاري شامل كمبود نيرو و اصلاح نظام پرداخت برطرف گردد.

      معاون پرستاري وزارت بهداشت ادامه داد: پرداخت عملكردي مي تواند تا حدودي به كاهش تبعيض ها بيانجامد. البته اين ابتداي كار است و به تازگي آموزش به مديران بيمارستانها و مديران پرستاري و غيرپزشكان جهت اجراي اين نظام آغاز شده و از 12 تا 15 اسفند نيز نرم افزارهاي آن به بيمارستان ها ارائه مي شود.

      به گفته ميرزابيگي، با اجراي نظام پرداخت مبتني بر عملكرد، 22.5 درصد از درآمد ها به گروه هاي غير پزشك اختصاص داده مي شود.

      ميرزا بيگي در  ادامه خاطرنشان كرد: در معاونت پرستاري وزارت بهداشت از زمان آغاز به كار دولت يازدهم و ظرف يك سال و نيم گذشته 12 بخشنامه تنها در ارتباط با موضوع پرستاري به دانشگاه هاي علوم پزشكي ابلاغ شده است.

      وي با اشاره به راهكارهاي كوتاه مدت براي جبران كمبود نيروي پرستار گفت: اين راهكارها اتخاذ و ابلاغ شده است و قطعا نياز ما به پرستار، دو برابر پرستاران موجود است.

      به گفته معاون پرستاري وزارت بهداشت، در همين راستا هم اكنون سند عرضه و تقاضا در وزارت بهداشت درحال نوشته شدن است و به دانشكده هاي پرستاري نيز ابلاغ شده كه مي توانند تا 2 برابر ظرفيت دانشجو پذيرش كنند.

      ميرزا بيگي افزود: همچنين از مجلس تقاضا داريم تا طبق برنامه چهارم توسعه قانوني كه بر اساس آن سالي 6 هزار نيرو علاوه بر بازنشستگي ها، پرستار گرفته مي شد، مجدد تصويب شود و به سازمان مديريت نيز امر شود كه در سال تمام پرستار فارغ تحصيل بكار گرفته شوند.

      وي در خصوص عدم استقبال پرستاران از آزمون استخدامي وزارت بهداشت نيز توضيح داد: در ابتدا قرار شد استخدام به صورت تبصره اي باشد و استقبال بسيار خوبي را شاهد بوديم ولي دقيقاً 48 ساعت قبل از برگزاري آزمون، سازمان مديريت، 16 بخشنامه استخدامي وزارت بهداشت را رد و باطل كرد و قرار شد استخدام هاي به صورت شركتي انجام شود.

      به گفته معاون پرستاري وزارت بهداشت، البته تا زماني كه راهكارهاي بلند مدت ما در خصوص رفع كمبود نيروي پرستار جواب دهد، براي ايجاد امنيت شغلي نيروهاي بكارگيري شده، تمهيدات لازم انديشيده شده است.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.52536296844482 seconds.
memoryUsage : 6891Kb