جمعه،10 فروردين 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • افتتاح همايش بين‌المللي تحول پايدار در نظام سلامت، رويكردها و چالش‌ها
      كد خبر: 6949
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
      تعداد بازديد: 187

      افتتاح همايش بين‌المللي تحول پايدار در نظام سلامت، رويكردها و چالش‌ها

       


       

        افتتاح "همايش بين‌المللي تحول پايدار در نظام سلامت، رويكردها و چالش‌ها"/چالش ها و فرصت هاي طرح تحول سلامت ارزيابي و تحليل مي شود

       

       

      مراسم افتتاحيه "همايش بين‌المللي تحول پايدار در نظام سلامت، رويكردها و چالش‌ها" امروز در مركز همايش‌هاي علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزار شد.
      در اين همايش سه روزه، دانش‌پژوهان و مديران بخش بهداشت و درمان در مورد اجراي طرح تحول در نظام سلامت، رويكردها، فرصت‌ها و چالش‌هاي آن هم‌انديشي و تبادل نظر مي كنند.

      به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ دكتر يارمحمديان قائم مقام معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و دبير علمي همايش، هدف از برگزاري اين همايش را هم‌انديشي و تبادل نظر دانش‌پژوهان و مديران بخش‌ بهداشت و درمان درمورد اجراي طرح تحول نظام سلامت عنوان كرد و افزود: انتقال تجربيات مجريان و دست‌اندركاران برنامه و بررسي نقاط قوت و ضعف آن، نقد و بررسي زيرساخت‌هاي اجراي برنامه، بحث و تبادل نظر در مورد راهكارهاي تداوم اجراي طرح و نيز تعامل سازمان‌هاي بيمه و بيمارستان‌هاي بخش دولتي در راستاي اجراي بهتر و مؤثرتر برنامه از ديگر اهداف برگزاري اين همايش مي‌باشد.
      وي افزود: طرح تحول در نظام سلامت از ارديبهشت امسال آغاز شد و در قالب گام‌هاي مختلف، ابعاد نظام سلامت شامل حوزه درمان يعني مراقبت‌هاي بيمارستاني و سرپايي در فاز اول و فاز دوم حوزه بهداشت و پزشك خانواده و در فاز سوم ابلاغ كتاب تعرفه سلامت را مورد بازنگري قرار داد.
      با توجه به اينكه اين اقدامات و برنامه‌ها كه همه در جهت افزايش پاسخگويي نظام سلامت، كاهش هزينه‌هاي درماني در سبد خانوار، افزايش رضايت بيماران و همراهان بوده است، به پايداري تحول در نظام سلامت و منابع آن منجر شود.
      قائم مقام معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت كه با هدف كاهش پرداخت مستقيم از جيب بيماران، كاهش درصد خانوارهاي مبتلا به هزينه‌هاي كمرشكن سلامت، رفع محروميت و ترويج عدالت در بهره‌گيري از خدمات سلامت طراحي و اجرا شده است، نشان‌دهنده تلاش نظام سلامت براي پاسخگويي اجتماعي از طريق بهبود كيفيت خدمات سلامت و افزايش رضايتمندي بيماران و مردم مي‌باشد، بنابراين اين برنامه نياز به بررسي و ارزيابي دارد تا چالش‌ها و فرصت‌هاي بوجود آمده از اين طرح مورد تحليل قرار گيرد و با بهره گيري ساز و كارهايي، مورد اصلاح مداوم قرار گرفته و ميزان اثربخشي و تحقق اهداف آن و همچنين انطباق عملكرد برنامه با اهداف آن دائماً مورد سنجش و ارزشيابي قرار گيرد.
      دبير علمي همايش در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اين همايش با همكاري بيش از 20
      دانشگاه خارجي و داخلي و انجمن‌هاي مربوطه برگزار و همچنين طراحي و برگزاري اين همايش با حمايت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان‌هاي بيمه‌گر، دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور و تعدادي دانشگاه خارجي صورت گرفته كه جا دارد از تلاش‌هاي همه اين سازمان‌ها قدرداني شود.
      دكتر يارمحمديان شركت‌كنندگان و گروه هدف اين همايش را تمامي دست‌اندركاران طرح تحول نظام سلامت در سطوح مختلف شامل سياست‌گذاران، برنامه‌ريزان و كارشناسان در حوزه وزارت بهداشت، سازمان‌هاي بيمه‌گر در كليه سازمان‌هاي مرتبط عنوان كرد و افزود: علاوه بر آن مديران و رؤساي مراكز درماني و بهداشتي، كارشناسان اجرايي و صفي دانشگاه‌ها شامل معاونت‌هاي درمان، بهداشت و توسعه مديريت و نيز كليه استادان و دانشجويان تحصيلات تكميلي و پژوهشگران حوزه سياست‌گزار سلامت، مديريت خدمات بهداشتي و درماني و اقتصاد در سلامت در اين همايش شركت خواهند نمود.
      وي همچنين به حضور سخنرانان خارجي در اين همايش اشاره كرد و گفت: مدعويني از دانشگاه‌هاي انگلستان، استراليا، آلمان جهت ايراد سخنراني و ارائه كارگاه و برگزاري نشست‌هاي تخصصي دعوت شده‌اند.
      دبير علمي اين همايش همچنين به حضور سخنراناني از وزارت بهداشت و نيز دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور اشاره كرد و گفت: در اين همايش معاون درمان و مسئولان ديگري از وزارت بهداشت و نيز مسئولين ديگري از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ايران، شاهد، تهران و شهرهاي مشهد، تبريز، شيراز و كرمان سخنراني خواهند كرد و به بحث و بررسي در خصوص اهداف همايش خواهند پرداخت.
      دكتر يارمحمديان تعداد مقالات ارسالي به دبيرخانه اين همايش را 395 مقاله عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 30 مقاله به صورت سخنراني و بيش از 90 مقاله در قالب پوستر و به صورت الكترونيك در سالن‌هاي مجاور به نمايش گذارده مي‌شود.
      وي به برگزاري دو كارگاه در حاشيه همايش اشاره كرد و گفت: برگزاري دو كارگاه آموزشي، دو ويدئو كنفرانس توسط سخنرانان خارجي، پنل‌هاي تخصصي با موضوعات مختلف برنامه تحول نيز از ديگر برنامه‌هاي اين همايش سه روزه خواهد بود.

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.50229692459106 seconds.
memoryUsage : 6913Kb