يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • توجه به صيانت از سلامت نيروي كار در طرح تحول سلامت ضروري است
      كد خبر: 6801
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
      تعداد بازديد: 362

      توجه به صيانت از سلامت نيروي كار در طرح تحول سلامت ضروري است

      رييس مركز سلامت محيط و كار:

      توجه به صيانت از سلامت نيروي كار در طرح تحول سلامت ضروري است


      رييس مركز سلامت محيط و كار در سمينار كشوري بهداشت حرفه اي و طب كار و جايگاه آن در طرح تحول سلامت گفت: توجه به صيانت از سلامت نيروي كار  در طرح تحول سلامت ضروري است.

      به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ دكتر خسرو صادق نيت رييس مركز سلامت محيط و كار معاونت بهداشت گفت: تامين سلامت شاغلين و بررسي مشكلات و ارائه راهكارهاي ارتقاء سطح سلامت شاغلين در راستاي اجراي طرح تحول سلامت از اهداف اين نشست كشوري مي باشد.
      رييس مركز سلامت محيط و كار با اشاره به سياست هاي كلي سلامت، ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و لزوم تحقق رويكرد سلامت همه جانبه و انسان سالم گفت: سياستگذاري ها و برنامه ريزي ها در حوزه سلامت بايد در راستاي ارتقاي سلامت و مبتني بر پيشگيري و كاهش عوامل خطر و افزايش سطوح حفاظت كننده هاي سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي باشد.
      دكتر صادق نيت، با اشاره به مشكلات موجود در برنامه هاي بهداشت حرفه اي و طب كار، بر ضرورت اولويت داشتن پيشگيري بر درمان تاكيد كرد و گفت: بايد مخاطرات شغلي و تهديد كننده هاي سلامت كاهش يابد و لازم است شاخص هاي سلامت ارتقاء يابد و با اصلاح و تكميل نظام­ پايش، نظارت و ارزشيابي، براي صيانت قانونمند از حقوق مردم و بيماران تلاش شود.
      رييس مركز سلامت محيط و كار خاطر نشان كرد: از آنجا كه حفظ و ارتقاء سلامت شاغلين نقش ويژه­اي در توسعه پايدار كشور دارد لذا با توجه به اهتمام وزارت بهداشت به نقش پيشگيري از ابتلاء به بيماري­ها، مر كز سلامت و محيط وكار با برگزاري اين نشست تلاش دارد تا وظيفه خود را در پيشگيري از بيماري­هاي ناشي از مواجهات شغلي ايفاء نمايد.
      دكتر صادق نيت گفت: كنترل عوامل مخاطره آميز و آسيب رسان محيط شغلي و بررسي عوارض ناشي از آن در شاغلين قبل از بروز بيماري و ابتلا به بيماري­هايي كه غير قابل درمان هستند از مهم­ترين برنامه هاي اين مركز است.
      وي همچنين پيگيري مصوبات قانوني لازم از مسير هاي قانوني مانند مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي سلامت را از ديگر اقدامات ضروري قابل انجام دانست و برنامه هاي پيشگيري از حوادث و تصادفات ترافيكي و برنامه ايمني شيميايي و برنامه ملي ارگونومي را نيز جزو برنامه هاي مهم حوزه بهداشت حرفه اي عنوان كرد.
      بنا بر اين گزارش، سمينار كشوري بهداشت حرفه اي و طب كار و جايگاه آن در طرح تحول سلامت، با حضور مسئولان معاونت بهداشت، رييس مركز سلامت محيط و كار، كارشناسان مسئول بهداشت حرفه اي و متخصصين طب كار معاونت هاي بهداشتي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور از امروز در ستاد مركزي وزارت بهداشت آغاز به كار كرده است و تا فردا ادامه دارد.
      مهندس مهين حق شناس دبير اجرايي اين سمينار، مهم ترين محورهاي اين نشست را نقش بهداشت حرفه اي و طب كار در تحول سلامت، برنامه هاي اداره كنترل عوامل شغلي موثر بر سلامت در تحول سلامت، برنامه هاي اداره نظارت، بازرسي، ارزشيابي و قوانين و مقررات بهداشت حرفه اي در تحول سلامت، برنامه­هاي اداره خدمات بهداشت حرفه اي و مشاغل خاص در تحول سلامت، برنامه هاي اداره طب كار در تحول سلامت و برنامه موفق جاري در معاونت هاي بهداشتي منتخب عنوان كرد.
      وي خاطر نشان كرد: برگزاري اين سمينار، بهترين ابزار تعامل و مشاركت بين برنامه­ريزان و سياستگذاران وزارت بهداشت و دانشگاه­هاي علوم پزشكي كشور است.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 5.7609689235687 seconds.
memoryUsage : 7927Kb