شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • وزير بهداشت : انضباط مالي وزارت بهداشت كاملا شفاف است
      كد خبر: 6787
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      تعداد بازديد: 324

      وزير بهداشت : انضباط مالي وزارت بهداشت كاملا شفاف است

       

       

       

      وزير بهداشت در همايش معاونين توسعه مديريت و منابع؛

      انضباط مالي وزارت بهداشت كاملا شفاف است/وزارت بهداشت وارد عرصه هاي سياسي نخواهد شد

      دكتر هاشمي گفت: همه پرداخت هاي مبتني بر عملكرد پزشكان و كاركنان غير پزشك بايد پرداخت شود و تا پايان بهمن ماه دانشگاهها بدهي از اين بابت نداشته باشند.

      به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ دكتر سيد حسن هاشمي در همايش معاونين توسعه مديريت و منابع دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: حوزه توسعه مديريت و منابع هر دستگاه يكي از مهم ترين بخشهايي است كه به همه امور انضباط و اقتدار مي بخشد و از هر نوع كج روي پيشگيري مي كند و البته شرط آن اين است كه مسئولين اين حوزه در عين عالم و صاحب تجربه بودن، ضمن سختگيري، اجازه رشد و توسعه را هم بدهند.
      وزير بهداشت خطاب به معاونين توسعه مديريت و منابع گفت: گاهي مراقبت از آسيب به مدير، به نوعي مراقبت از خود دستگاه و مراقبت از سلامت مردم است.
      وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه قانون بايد رعايت شود، افزود:البته مفسر قانون مهم است و شما مديران توسعه مديريت مي توانيد با مديريت خود روند اجراي امور را متوقف كنيد و يا مي توانيد با سرعت مناسبي امور را به پيش ببريد.
      وزير بهداشت با بيان اين كه در حال حاضر بسياري از مسئولين مجموعه وزارت بهداشت و به ويژه روساي دانشگاههاي علوم پزشكي با كار جهادي و عاشقانه در جهت عزت و آبروي نظام و دولت حركت مي كنند، گفت: بسياري از روساي دانشگاهها خارج از شرح وظايف اداري و با اخلاص و ايمان مشغول ارائه خدمت به هم وطنان هستند و قطعاً تلاش اين عزيزان در پيشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خير و بركت مي بخشد و شاهد هستيم كه امروز، مردم ما قدرشناس اجراي طرح تحول سلامت در نقاط مختلف كشور هستند.
      وي با تاكيد بر وجود وحدت رويه در حوزه مديريت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت به عنوان اولين دستگاه دولتي با اجراي حسابداري تعهدي مي تواند انضباط مالي را در حوزه تحت مديريت خود ايجاد نمايد.
      دكتر هاشمي گفت: بايد بتوانيم در اين حوزه يك وحدت رويه در كل كشور ايجاد نماييم و چارچوب هاي عملياتي مان چارچوب هاي تعريف شده و علمي باشد و در عين حال با نظارت پذيري به طور هماهنگ در سراسر كشور عمل نماييم.
      وزير بهداشت با بيان اين كه در طرح تحول سلامت بيشترين نگراني من از حوزه توسعه مديريت و منابع است، گفت: بخشي از مسائل اين حوزه مربوط به تامين منابع است و بخش ديگر حاشيه سازي هايي است كه توسط عده قليلي تنگ نظر و بيمار كه از خوشحالي مردم ناراحتند، صورت مي گيرد.
      وي گفت: اين افراد به دليل تنگ نظري نمي توانند موفقيت بخشي يا تمام دولت را ببينند.
      وزير بهداشت گفت: نگران هستم كه شهد و شيريني اجراي طرح تحول سلامت كه بعد از 1.5 سال تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمايت مقام معظم رهبري، دولت، مجلس و همه دستگاهها و تلاش عزيزان گمنامي كه در سراسر كشور لباس خدمت پوشيده اند، با بزرگنمايي بعضي از ايرادات كوچك به كام مردم تلخ كنند.
      وزير بهداشت خطاب به معاونين توسعه مديريت و منابع گفت: شما مسئول سلامت مردم هستيد و بخش دولتي و يا غير دولتي آن فرقي نمي كند.
      وزير بهداشت در ادامه با بيان اين كه در مورد اعتبارات ما اغراق شده است و خواسته اند توقع مردم را افزايش دهند، گفت: البته برخي از مسئولين از حسن نيت و در تريبون هاي عمومي از اعتبارات 100 هزار ميلياردي و 12 هزار ميلياردي براي حوزه سلامت كشور سخن گفتند و نيز رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را 70 درصد اعلام كرده اند كه هيچ كدام از اين ارقام عملي نشده و واقعي نيست.
       
      بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده اند
      دكتر هاشمي با بيان اين كه امسال بودجه وزارت بهداشت و درمان را متورم نشان داده اند، گفت: ما از بودجه عمومي رتبه چهارم را در ميان وزارتخانه ها داريم در كشور و در عين حال رشد ما هم در اعتبارات كمتر از 5 درصد است و از 29 هزار ميليارد، 9 هزار آن مربوط به بودجه عمومي است و 20 هزار ميليارد آن را بايد خودمان كار كنيم و درآمد ايجاد كنيم تا بتوانيم دستگاهمان را اداره كنيم.
      وي افزود: در حال حاضر در آن بخشي كه ما خودمان بايستي خلق ثروت كنيم، 120 درصد رشد عنوان شده است در حالي كه ما خريدار اصلي مان بيمه ها مي باشند و اعتبارات بيمه ها هم 13 تا 15 درصد رشد داشته است در حالي كه درآمد اختصاصي ما 120 درصد رشد داشته است و اينها با هم متناسب نيست و به نوعي بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان مي دهد و توقع عمومي را افزايش مي دهد در حاليكه رشد واقعي نيست و در عين حال متاسفانه حاشيه سازي هم مي شود.
      دكتر هاشمي افزود: اعتبارات ما امسال حداكثر بين 3 تا 5 درصد و آن هم در صورتي كه تخصيص ها به موقع باشد، رشد دارد و در عين حال هم مجلس بايد تاييد كند تا مشكلي ايجاد نشود.
      وي با بيان اين كه سال گذشته نيز اعتبارات ما كاملاً مشخص بوده است و اعتباراتي كه در سال گذشته از خزانه دريافت كرديم و اعتباراتي كه هزينه كرده ايم كاملاً مشخص است، تصريح كرد: انضباط مالي هيچ دستگاهي به اندازه وزارت بهداشت شفاف و درست نيست.
      وزير بهداشت همچنين با اشاره به قضاوت هاي غير منصفانه در مورد افزايش حقوق پزشكان و پرستاران خطاب به معانين توسعه مديريت و منابع دانشگاههاي علوم پزشكي گفت: همه شما مسلط به قوانين و امور اداري هستيد و خوب مي دانيد كه نه من و نه هيچ وزير ديگري نمي تواند حقوق كاركنان و يا بازنشستگان را افزايش دهد و چنين تصميمي را فقط دولت مي تواند اخذ نمايد.
      دكتر هاشمي افزود: ما تنها از سهمي كه بيمارستانها پرداخت مي كنند و سهمي كه پزشكان و پرستاران دارند، به دليل اين كه درآمدزايي نموده اند و به دليل افزايش كار همكاران، كارانه بيشتري در اختيارشان قرار داده ايم.
      دكتر هاشمي تاكيد كرد: اين قضاوت ها و اظهار نظرها همه حاشيه پردازي است و بايد از اين حاشيه سازي ها به دور باشيم.
       
      وزارت بهداشت وارد عرصه هاي سياسي نخواهد شد
      وزير بهداشت در ادامه با اشاره به شرايط اقتصادي و سياسي كشور و احتمال ايجاد حاشيه هاي بيشتر براي حوزه سلامت كشور گفت: از همين الان اعلام مي كنيم كه وزارت بهداشت يك دستگاه كاملاً تخصصي و فوق تخصصي است و ما وارد عرصه هاي سياسي نخواهيم شد.
      وزير بهداشت در ادامه به كاهش تصدي گري ها تاكيد كرد و گفت: طي 8 ماه آينده 97 بيمارستان در كشور به بهره برداري خواهد رسيد و ما براي شروع فعاليت اين مراكز و بيمارستانها نياز به 15 هزار نيرو داريم كه تاكنون حتي مجوز يك نفر جذب نيرو به ما داده نشده است بنابراين ما از ظرفيت بخش خصوصي و خريد خدمت از اين بخش براي راه اندازي بيمارستانها استقبال مي كنيم.
       
      ضرورت پرداخت هرچه سريعتر حقوق كاركنان غيرپزشك
      وزير بهداشت در ادامه بر ضرورت اجراي هرچه سريع تر بخشنامه پرداخت كاركنان غيرپزشك از سوي دانشگاه هاي علوم پزشكي تاكيد كرد و گفت: همه پرداخت هاي پرستاران و پزشكان بايد تا پايان بهمن ماه واريز شود و دانشگاهها بدهي از اين بابت نداشته باشند.
      دكتر هاشمي با تاكيد بر اين كه بايد پرداخت هايمان به ويژه در استانهاي مرزي و محروم به روز باشد، گفت:همكاران بايد باور كنند كه اجراي گام سوم طرح تحول سلامت داراي بركات ارزشمندي است و برخلاف تصورات عده اي زياده خواه كه مايه آبروريزي نظام پزشكي هستند و صدايشان نيز همواره بلند است، بدانند كه اجراي گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صيانت از حرفه و جامعه پزشكي و حمايت از مردم در كاهش هزينه هاي درماني است./

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 1.0924460887909 seconds.
memoryUsage : 6934Kb