يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت
      كد خبر: 6673
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
      تعداد بازديد: 319

      مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت

      مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت اعلام كرد:

      تشكيل كميته اي در وزارت بهداشت براي  پيشگيري  از فساد اداري/ جامعه پزشكي در هيچ كجاي دنيا به اندازه ايران ارج  و قرب ندارد
      دكتر سجاد رضوي گفت: در وزارت بهداشت كميته‌اي در بحث سلامت اداري تشكيل شده تا تمام گلوگاه‌هايي كه ممكن است منجر به فساد اداري شوند را شناسايي كند.
      به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب دا)؛ مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت در نشست خبري ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد، با اشاره به اين كه سياست وزارت بهداشت در بحث سلامت اداري اين است كه ارتباطمان را با مردم و رسانه ها بيشتر كنيم و در جريان نقدها قرار بگيريم، گفت: اين سياست با قوت ادامه خواهد يافت تا مردم بتوانند به اطلاعات و آيين نامه هاي اين وزارت خانه به صورت شفاف و الكترونيك دسترسي داشته باشند.
      مشاور وزير بهداشت در امور رسيدگي به شكايات با اشاره به اين كه در وزارت بهداشت كميته‌اي در بحث سلامت اداري بر اساس مصوبه هيات دولت تشكيل شده تا تمام گلوگاه‌هايي كه ممكن است منجر به فساد اداري شوند را شناسايي كند، افزود: بسياري از اين گلوگاه‌ها شناسايي شده است.
      وي با بيان اين كه هر كجا تقاضا بيش از عرضه است و يا شرايط عرضه مشخص و شفاف نيست، امكان تخلف در آن وجود دارد، بيان داشت: در حوزه عرضه و تقاضا، اگر اين فرايندها به دور از دخالت انسان باشد و همه به صورت يكسان به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند يا به صورت يكسان در آزموني شركت كنند، فساد اداري به حداقل مي‌رسد.
       مشاور وزير بهداشت با تاكيد بر اين كه از طريق سيستم الكترونيك و ارتباط با مردم اين فسادها كمتر خواهد شد، خاطرنشان كرد: اكنون سازمان غذا و دارو اطلاع رساني الكترونيك را با راه اندازي يك پرتال آغاز كرده و ساير معاونت هاي وزارت بهداشت نيز دست به اين اقدام خواهند زد.
      وي در ادامه بيان داشت: در حوزه رسيدگي به تخلفات، وظيفه نظارتي گام سوم طرح تحول سلامت به عهده وزارت بهداشت است و در اين ميان سازمان نظام پزشكي نيز متعهد شده كه به عنوان صنف پزشكان در اين حوزه ما را ياري كند. دكتر سجاد رضوي در ادامه ضمن بيان اين كه در عين حال بسياري از پزشكان رضايت خود را از اجراي كتاب تعرفه سلامت اعلام كرده اند، گفت: طرح اين موضوع كه عده اي از پزشكان با مخالفت خود را اجراي اين كتاب اعلام كردند كه قصد ترك ايران را دارند، باعث تاسف است. چون جامعه پزشكي در هيچ كجاي دنيا به اندازه ايران ارج و قرب ندارد و به خاطر حفظ همين ارج و قرب است كه وزارت بهداشت تصميم به جلوگيري از دريافت هاي غير متعارف و حفظ كرامت جامعه پزشكي گرفت.
      مدير كل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت در ادامه افزود: جامعه پزشكي چه در بخش دولتي و چه خصوصي همگام با طرح تحول سلامت پيش مي رود و وزارت بهداشت نيز آماده شنيدن هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در خصوص اصلاح جزئيات كتاب تعرفه سلامت را دارد.
      به گفته وي با اجراي اين كتاب ميزان بروز تخلف در استان هاي مختلف كشور به حداقل رسيده و در برخي از شهرستان ها نيز هيچ تخلفي گزارش نشده است. ضمنا در تهران نيز تخلف هاي بسيار موردي و اندك گزارش شده كه براي همگي آنها پرونده تشكيل گرديده است. وي در ادامه با بيان اين كه تا قبل از اين گام از طرح تحول سلامت بسياري از اعمال جراحي سنگين و پيچيده بخصوص در مراكز دولتي به خاطر تعرفه هاي اندك، انجام نمي گرفت، گفت: هم اكنون بسياري از اين اعمال در مراكز دولتي و خصوصي انجام مي شود.
      دكتر رضوي در مورد نگهداري بي مورد بيماران در بخش ICU به دليل دريافت هزينه بيشتر از سوي بيمارستان‌هاي خصوصي گفت: مواردي وجود داشته كه بيماران را اضافي در ICU نگه داشته‌اند، بي‌جهت به اين بخش‌ها برده‌اند يا مدت بستري طولاني‌تر شده، ما اكنون در حين بازديدها به اين مسئله رسيدگي مي‌كنيم چرا كه تخلف زيرميزي بسيار كم بوده است.
       
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 0.73254919052124 seconds.
memoryUsage : 6751Kb